31 december 2010

Jag borde..

..nog försöka sova lite nu egentligen, men det pirrar så fruktansvärt i magen!
Felicia har varit utan syrgas sen vi stängde av i måndags! *LYCKA*

Nu har hon heller inte Massimon kopplad på sig, utan nu bara ett enkelt apné-larm, som tjuter om hon har haft andningsuppehåll i mer än 20 sekunder, vilket inte är så troligt. Men läkarna vill inte "koppla" av henne på en gång, utan hålla lite extra uppsikt.

Och anledningen till att det pirrar i magen är att jag ska ha henne inne hos mig inatt för allra första gången!
Jag ska äntligen ha full kontroll över henne om man säger så, det har jag ju visserligen haft ett tag, men jag har inte haft henne på rummet nattetid innan.

Hon åt vid 22.30 och ska äta 01.30 om hon vaknar då, annars är det 02.30 som gäller så jag har ställt klockan, för hon måste gå upp mer i vikt säger läkarna.

Hon hade gått ner 15 gram detta dygnet, men det kan ju bero på att hon "sov över" sin mattid inatt. Hon sov 4 timmar och åt då alltså var fjärde timme, och det kan ju ha sin del i vikten.

Men annars går allt bra med fri ammning, då dom plockade bort sonden i onsdags med :)

Så nu är hon en RIKTIG bebis, det enda som ska bort nu är ju apné-larmet, sen så är hon fri från allt.

Så snart kan vi åka hem och börja leva som en "normal" familj!

Linus, Felicia, katten och jag :)

Älskar mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lilypie Premature Baby tickers