27 december 2010

Vilken julklapp!

Idag så vaknade jag av att jag hörde Felicias knorrande. Men hur kan det komma sig? Hon ligger ju i salen!
Slog upp mina klara blå och reser mig upp ur sängen. Då har M kört in Felicia utan att jag hört det och det var pga att det var lite stökigt i salen. Flera barn har nu kommit in och Felicia har bytt plats.

Så 7.50 fick jag in lilla snorpan på rummet och då var det blöjbyte, mat och vikt.
Hon väger hela 2259gr naken nu :) Så med kläder och hela kittet så väger hon runt 2500! :) Och man bär ju inte sin bebis naken om dagarna?
Så jag räknar att hon väger 2500.

Klockan 10.15 stängde vi av syrgasen och håll i er! Hon har inte behövt någon alls förrän 21.30 och då behövde hon bara en snabb puff på ca 2-3 minuter så nu är hon återigen utan. Håll tummarna på att vi får komma hem snart.

Jag är så trött på sjukhus så jag snart spyr på att! Men det är ju tur att det finns. Men helst av allt hade jag önskat att vi hade varit hemma, hemma som en riktig familj. Man känner ju inte den där familjekänslan speciellt mycket här uppe kan jag ju säga. Vi har inga rutiner what so ever. Det är i stort sett bara personalen som styr och ställer.
Jag vill ju att vi ska vänta ut henne tills hon är riktigt hungrig. Så vi slipper mata till i sonden hela tiden.

Det var en liten uppdatering. men nu är det dags att sova innan det är dags för nytt mål.

Älskar min lilla familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lilypie Premature Baby tickers