21 januari 2011

Magknip!

Förlåt för den dåliga uppdateringen. Men jag har varken haft tid eller ork att sitta vid datorn och blogga.
Felicia har haft väldiga problem med sin mage. Hon har varit väldigt gasig och inte kunnat bajsa. Så i Tisdags hade hon skrik non-stop!
Det var så illa att vi fick åka till barnakuten med henne. Men de va ingen förstoppning som vi först trodde, utan det är min erstättning, NAN1 som har ställt till det för hennes mage. Så dom gav henne lite olja i rumpan som skulle mjuka upp det hela. Och nu har vi även lagt av med Laktulosen. Som har varit en bidragande orsak till gaserna.

Nu har vi NAN1 H.A och det verkar funka mycket bättre, på 12 timmar har Felicia bajsat 3 gånger och alla dessa gånger UTAN att skrika eller knorra. Så himla skönt!

Igår var jag i stan med Nathalie och hennes son Rasmus som är född 3 dagar innan Felicia. Jag tycker det är roligt att jämföra Ramus och Felicia, då han är i fullgången ålder och Felicia för tidig.

Men nu på måndag, 24/1 så ska vi räkna korrigerad ålder på Felicia, så uppe på NEO blir hon nu 0 veckor på måndag. Så ska vi se hur snabbt hon kommer ifatt sina 3 månader.. men det tror jag hon gör ganska snabbt, kanske inte till längd och vikt.. men utvecklingen i sig. Hon lyfter redan huvudet när hon ligger på mage, vilket ser ganska otäckt ut i och med att hon har stort huvud till sin lilla kropp.

Men hon är trotsallt hela 48cm och väger 3200g nu :) Stora tjejen!!

Gårdagens fynd var: 2 linnen till mig, innetofflor till mig, 3 bodys till Felicia, 1 par jeans till Felicia och ett par mysbyxor till henne :)

*   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *

Idag har jag tvätten, så jag väntar på min älskade mammi som ska komma och bara kika till snorpan medans jag springer ner.. det är ganska mycket tvätt! Jissanes!

återkommer inom kort.. hoppas jag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lilypie Premature Baby tickers