14 februari 2011

När blir man sig själv igen?

De senaste dagarna har jag inte riktigt varit i form. Så fort Felicia har gnytt eller knorrat så har jag i stort sett börjat böla.

Det är för jag vet att när hon sätter igång så finns det ingen återvändo. Hon skriker och skriker tills hon blir lila i ansiktet.
Inatt har det gått lite bättre än de senaste nätterna, hon vaknade 2 ggr.
Första gången åt hon ca 60 ml och sen klöktes hon. Andra gången åt hon ca 100ml och det var ju iallafall mer än vad hon brukar äta.
Sen hann Linus inte mer än stänga dörren i förmiddags när han skulle till praktiken innan hon satte igång med sitt galande. Men jag gav mig inte denna gången, hon fick snällt ligga där medan jag fick i mig en stessig frukost och en kopp kaffe.
Sen testade jag med att ge henne lite av maten som vart kvar i flaskan och mycket riktigt var det de hon ville ha. Så jag la henne på sidan mot ett täcke och la flaskan på sned och körde en "fusk" matning så jag kunde göra mig i ordning.

Nu sitter jag hos Katrine och tro det eller ej så är väl Felicia en ängel här. Hon sover och har inte varit överdrivet gnällig. Men kan det vara så att jag är mer avslappnad här än hemma?
Idag är det alla hjärtans dag och det ska vi "fira" med lite lyxmat (?)
Det blir inbakad kycklingfilé med ostfyllning och klyftpotatis med beasås.
Men Felicia ska köpa en liten present till sin pappa.
Nej, jag får väl återgå till att vara lite social innan jag ska dra mig bortåt affären!

1 kommentar:

  1. Gumman, det kommer att ta ett tag innan man är sig själv igen.
    Jag finns för dig och jag kommer upp den 3 mars och då ska vi ta hand om varandra och om våra barn. Jag kan ta Felicia så kan du ta Rasmus. ;)

    SvaraRadera

Lilypie Premature Baby tickers