15 februari 2011

Pyyyyyyyyys!

Igår var Felicia totalt omöjlig. Hon skrek otröstligt. Dagen hos Katrine var supermysig och Felicia lugn som en filbunke. Men väl hemma igen, så var det som om man slog på en knapp.

Hursomhelst så fick Linus ta henne, för jag åkte upp till min moster och skulle färga håret. Och det tog inte lång tid innan han skrev till mig att det kanske var tid för att ladda en kanna kaffe då de skulle bli en sömnlös natt. Men han bakade ner henne i overallen och gick ut en sväng med henne och hon somnade. Då märkte han oxå att ena däcket på vagnen var tomt på luft.
Så han gick hem igen, med Felicia, fortfarande sovandes.
Jag kom hem strax efter 23 och då sov hon fortfarande.. Vi kröp ner och hoppades på att få iallafall 1-2 timmars sömn innan det var dags för skrikighet igen.
Vi somnade och jag vaknade av hennes skrikande och slängde ett öga på klockan, Va?!

05.56 vaknade hon! Att hon var trött igår och verkligen behövde sova?!

Hon slukade maten.. dock "bara" 60ml och sen somnade hon om efter lite bök (1 timme)
Sen vaknade både jag och Felicia runt 10 och då fick hon mat igen, och då slukade hon hela 170ml så vår lilla dam var nog hungrig.
Men jag tänkte ju att jag skulle ta tag i det där med däcket.. Så jag klär på fisan och lägger henne i vagnen och traskar bort till OKQ8 och ska pumpa däcket.. sagt och gjort..

Sen skulle jag möta upp en tjej kompis som skulle hit på en snabbkaffe.. men inte ens 5 minuter efter pumpningen så känner jag hur hela vagnen blir sned och svårkörd..
Ja, då har väl luften gått ur igen!!!

Happ, tillbaka till OK och fundera ut vad problemet är?
Pumpar...hör hur de pyser.. men var?

JO, det ska jag säga er!

Ni har däcket.. och inuti däcket sitter en fälg.. och från fälgen in till navet går ju ekrar..
Då har väl 3 ekrar släppt från fälgen så det är 3 små, små, små hål in till däcket och därifrån pyser det..
Hur ska jag lösa detta????

Den nya vagnen kommer förmodligen inte förrän fredag. Dom på annaaxel sa att det hade gått iväg en drös med vagnar nu i fredags och att det tar 5-7 dagar.. så på fredag.. hoppas jag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lilypie Premature Baby tickers