12 maj 2011

Naturligvis inlagd

Ni för ursäkta den glesa uppdateringen. Men ni minns väl att jag skrev häromdagen att Felicia va dålig?
I måndags kontaktade jag bvc för att dom skulle lyssna på henne för att jag skulle va säker på att det inte är något allvarligt.
Sagt och gjort. Dom lyssnade och vägde.
Det hördes sekrekbiljud från båda lugnorna och vikt 6000gr.
Skickades upp på barn, där fick vi bricanyl utskrivet och det skulle ges max 3 gånger om dagen. Sen var det inget mer med det. Tack och hej! (en vanligt förkylning då alltså)

Sen igår(onsdag) så blev hon helt plötsligt mycket dåligare, vägrade äta, pratade inte, skrek inte, inte ens liiite gnäll.. Skönt kan ju vissa föräldrar tycka, men inte när man är van vid att ens barn låter hela tiden, då väcker det ett utropstecken!

Ringer 1177, och vi får en tid relativt snabbt på Tullgårdens jourcentral.
Kommer dit, och självklart är det något "allvarligt" som slagit ut på henne!
Hon fick inhalera adrenalin 2 gånger på 15 minuter och fick 3 ml betapred och sedan skickades vi till barnakuten. är togs vi emot av samma kille som hade hand om oss i måndags.. och detta var inte OK, så han ville ha kvar oss över natten!

Så nu har natten passerat och jag hoppas min själ att det inte blir längre! Jag vill inte bo på sjukhus mer nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lilypie Premature Baby tickers