17 maj 2011

One step forward!

Framsteg, bättre än inget alls!

Ja, lillan gör framsteg nu, hon äter!
Kanske inte den mängd hon behöver, men hon äter iallafall!
Hostan är mycket bättre och hon kräks inte upp maten.
Hon har gått ner 200 gram nu sammanlagt och imorgon (onsdag) ska vi tillbaka till BVC för ny vägning. Har hon gått ner mer så blir vi inlagda. Men jag hoppas ju på att hon har gått upp, eller att hon iallafall står kvar och trampar, för då är allt på rätt håll!

Att det kan vara så svårt, så påfrestande att ha ett sjukt barn. Man blir ledsen och förtvivlad för att hon inte vill äta. Det gick i stort sett flera dagar, fick knappt i henne vätska. Men hon är piggare nu och det gör att en annan kan slappna av på ett helt annat sätt.

Ett tag trodde jag på fullaste allvar att hon inte orkade kämpa mer, att hon skulle dö ifrån oss. Det gjorde mig så frustrerad och ledsen att jag inte visste riktigt vart jag skulle vända mig.
Nu är iallafall allt så mycket bättre!
Men hjälp av bricanyl, mollipect och alvedon!

1 kommentar:

  1. Hemskt när inte barnen vill äta och när de är sjuka:-( Skönt att de är på väg att vända!
    Kram K

    SvaraRadera

Lilypie Premature Baby tickers