26 augusti 2010

Ny färsk start

Då har man införskaffat sig en NY blogg och denna ska skötas fläckfritt så det inte blir några problem med kommentarer och annat som i den förra.
Innan jag riktigt börjar mitt inlägg vill jag Tacka Nathalie för att hon hjälp mig med den underbart fina headern och resten på bloggen.

Man är ju helt hopplös på sånt här. Jag tycker det är skitkul att sitta och pilla med de, men jag lyckas alltid förstöra något. Och sist vart de ju kommentar-funktionen...

Idag stannade jag hemma från jobbet för att jag inte har känt mig riktigt 100. Har känt en konstig känsla i kroppen hela dagen och det har känts som depressionliknande. Men det är väl vanligt att man mår upp och ner under en graviditet?

Speciellt då under mina omständigheter som just för tillfället är ensam med allt. (nästan)
Suttit hos Tina och inte gjort många knop, utan bara suttit. Det har varit fruktansvärt skönt. Även om man lika gärna hade kunnat sitta hemma och göra noll och ingenting så va de skönt att sitta där. Jag var inte ensam, förstår ni hur jag menar?

Sen vankades det den årliga grillfesten igen och det kom som vanligt en hel del folk och de tog sin tid innan alla fått sin mat och gått till sina platser. Allt började kl 17.00 men jag och Milla kom inte ut och hämta mat förrän ca 18.30.
Kyckling på spett, en karrébit, potatisgratäng och potatis-sallad. Mycket gott! Men Karrén va liiite för salt för min del.

Kl 20.00 ringde älsklingen och han hörde direkt på mig att det var något som inte stod rätt till så jag berättade hur jag mått under dagen och han sa att det förmodligen är sånt som händer. Men det finns ju inget som någon annan kan göra något åt.

Efter jag pratat med honom blev det ner till Tina igen och sen har kvällen spenderats framför datorn till att prata med Nathalie och förklara hur jag ville ha det. Och nu är jag suuuper nöjd och det ska jag förbli med!

4 kommentarer:

  1. Varsågod gumman. Det var så lite så :) Kul att du blev nöjd med allting. Det är huvudsaken! Säg bara till om det är något annat. Kraam till dig o magen

    SvaraRadera
  2. Heej igen. Tänkte bara berätta att ultraljudet gick bra. Han är liten för sin ålder, så vi fick tid för återbesök för nytt ultraljud om två veckor, för att se så att han följer sin egen kurva. Avvikelsen från normalkurvan var -21%. Han beräknas väga 2800gram vid fullgången tid. Idag vägde han 1340gram. Normalt skulle han ha vägt 1708gram idag. Men läkaren sa att det nog är av genetiska skäl, då jag var en liten bebis. Men för säkerhetens skull så skulle vi komma på ett till ultraljud om 2 veckor (10 september). Men annars såg allting bra ut och han verkade må bra! Tack för lyckosparkarna! Kraam

    SvaraRadera
  3. Jag fick behålla 31 oktober som BF datum. Vilket känns jätte skönt. Skulle inte palla av fler nya datum nu! :)

    SvaraRadera
  4. Okej, skönt att allt gick bra då :) Jag läste lite i din blogg innan och du vägde 2730g? Det gjorde jag med när jag föddes, hur lång var du? Skrämmande om vi va lika där ;) haha

    SvaraRadera

Lilypie Premature Baby tickers