31 oktober 2010

Utskriven men endå inte..

Då var man utskriven från BB och blivit "inskriven" på Patienthotellet. ÄNTLIGEN TV!
Fatta att man har känt sig handikappad utan TV de senaste dagarna.
Felicia har jag gjort framsteg :) Hon är friskast i rummet hon ligger i så hon ska flyttas från intensivvårdsavdelningen till en vanlig avdelning. Mammas lilla kicka!

Hon har gått ner 85 gr sen födelsen och det är tipptopp! Det är inte ens 10% av vikten.
Så nu hoppas man bara på att hon ska lägga på sig lika fort så man snart kan få komma hem till Karlskrona igen.
Nog för att man hela tiden säger att man är trött på karlskrona och vill komma därifrån, men när man väl är borta så vill man bara tillbaka. Konstigt men så är det.

Middagen här på hotellet idag skippar jag, det är räksallad och det gillar inte jag.
Älsklingen min ska snart ringa och då blir det till att prata med honom lite sen bort till skruttan och gosa lite.
Dom har ju även ökat hennes mängd mat så istället för 6ml/gång så har hon nu 8ml :) Så hon äter bra och är allas lilla mirakelbebis.
Dagarna här nere går ganska fort, jag vet inte vad jag gör med alla timmar, men dom går undan iallafall. När kvällen kommer och mörkret faller så känner man sig så ensam, så kvällarna är drygast här. Men ensamheten den dödar tamigfan!
Om man bara hade fått ha någon här eller om man hade känt någon som bor i Lund så kanske det hade underlättat lite.
Det får vara denna uppdateringen för denna gången!
Men återkommer nog med mer positiv info inom kort.

Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lilypie Premature Baby tickers