22 december 2010

Bortgjord!

Hallå på er i hela långa kalla landet!
Inatt var det hela -23 här i Karlskrona. Något som vi absolut inte är vana vid här nere.
På sin höjd kanske -17.
Men någon gång ska det väl vara riktig vinter?
Igår vaknade jag upp av att S väcker mig och säger att Felicia vill ha sin mamma. Upp och mata och gosa med henne :)

Efter det la jag mig en stund till och messade med älsklingen och rätt som det är så bara lägger min telefon av. Åkte då till Willys, först för att handla lite, sen hem och hämta en extra telefon och hitta papprena. Åka ner till Telenor för att lämna in telen på lagning. Killen kolla lite på den och försvinner för ett ögonblick, kommer sen tillbaka och säger; -Du, den är urladdad.. asså, batteriet är slut. du måste ladda den.

jag blir pionröd i ansiktet. Gud va pinsamt att komma in på telenor med självförtroende i rösten och sedan få reda på att batteriet är slut.
Mitt försvar var att jag hade haft telen på laddning hela natten så de bör inte vara slut. Han studerar telefonen lite till och visar mig att där man sätter laddaren är det lite smuts, vilket gör att laddaren kanske inte fick riktig kontakt.. Snacka om bortgjord!

Och idag var jag inte mycket bättre!!

S väcker mig och säger återigen att Felicia vill ha sin mamma. Inte mig emot, bara mys att sitta med vår bebis en stund på morgonkvisten! När allt är klart så skulle älsklingen hem och jag uträtta lite ärenden. Så jag åker först till Tina för lite kaffe, ska sen ta bussen till Willys & Elgiganten. Fixar det jag ska där och ställer mig i bussplatsen för att åka tillbaka till sjukhuset. Då får jag ett sms av Tina att jag glömt min väska..
Bara till att vända på klacken och gå till andra bussfickan.
Åka upp till Tina och missar då Felicias 13.30 mål. Ringer NEO och förklarar och det va lugnt. Då kunde jag slappna av lite.

Ringer sedan barnmorskan för att få lite rådgivning om den kraftiga blödning jag nu har haft i 3 dagar. Hon säger åt mig att jag ska kontakta förlossningen eller akuten för det är deras ärende. Åker upp till NEO och ber dom hjälpa mig att prata med Förlossningen.
Men dom skicka ner mig till akuten.
Så, klockan halv 6 är jag där nere, får komma in relativt fort och dom tar urinprov och 2 rör blod, sen får jag sitta ner och vänta. 21.30 var jag klar där och då var det ett ganska onödigt besök.

Det var inte som jag trodde. Jag trodde att det fortfarande var delar kvar av moderkakan då allt inte lossnade när Felicia föddes. Och att detta nu störde kroppen.
Men ingen feber och ingen smärta.
Blodproverna såg bra ut och urinen med. Det gjordes UL och en vanlig GYN.. Allt är helt i sin ordning..
Så det är antagligen mensen som kommit igång igen.. en riklig sådan.

Men det ska tydligen vara ovanligt att få tillbaka den så länge man ammar? vad vet jag?
Det var vad jag fick förklarat för mig..

Så alltså, för att summera dessa två dagarna..

1. Gå in på Telenor med en "trasig" telefon, svaret blev: batteriet är dött, ladda den.
2. Hjälp! Jag har kraftig blödning! svaret blev: Du har mens!

telenor var gratis.. Akutbesöket kostade mig hela 300 spänn, och man har sååå mycket pengar nu i jultiderna?

Nej fy attan!

Nu ska jag sova, försöka iallafall..

Saknar min älskling så fruktansvärt!!


Goodnight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lilypie Premature Baby tickers