18 december 2010

Fläskfilé, kroketter och beasås :)

Hej på er!
Allt bra med er där ute? Ser att det är många som börjat läsa bloggen och det är ju roligt :)
Ska försöka skriva lite mer så ni får något att läsa, kan inte vara kul att komma in på samma inlägg hela tiden.
Inatt så somnade jag väl runt halv 1 tiden för att bara sekunder senare väckas av personal att lillan va hungrig, men sekunder var det ju inte, klockan va redan 10 över 5, men det var bara till att maka upp sig ur sängen och strosa iväg. Tur att jag blir pigg så fort.

När matningen var klar så var det dags för pumpning, fick ut lite mindre än en hel flaska, tummen upp på de!
Somnade om ganska snabbt och väcktes igen 10 i 8 av att lillan va hungrig. Och då är det ju ingen idé att lägga sig igen. Så det blev en liten dusch och sen slängde jag mig på sängen och zappade på tvn, och fastnade på 5an där det var en film.. - magi på waverly place - the movie.
Så det glodde jag på och under tiden så kom älsklingen och vi hämtade då in vår lilla ängel på rummet :)

Så det har varit vi 3 ensamma hela dagen, riktigt skönt faktiskt. Det enda som är trist, det är syrgasen.. maskinen gör inget annat än och piper emellanåt, men jag litar inte så mycket på den, ligger hon på 60 i sat.. och hon har normal färg runt läpparna och dylikt, då är det ju någon som är knas. Och oftast har det faktiskt varit maskinen. Tror inte hon är så "dålig" som maskinen visar.. men det är väl bara till att stå ut.

Under tiden som älsklingen har kikat på lillan så gick jag ut och lagade mat och det blev Fläskfilé, kroketter och beasås! :) SUPERgott!!

Jag är en mästerkock, om jag får säga det själv ;)

Jag funderar stark på om jag ska åka hem ikväll, en sista kväll hemma.. Sen bosätta sig här upp fram tills vi blir utskrivna. Och måtte det bli snart.. jag börjar bli trött på sjukhus nu!
Om 10 dagar så blir Felicia 2 månader.. och efter att ha spenderat 2 månader på sjukhus.. då är man trött på de!

Men det kommer bara säga poff, så är vi hemma.. Vill man hem då? Eller vill man ha kvar det där stödet man får av personalen?
Det kommer vara skönt att få komma hem och börja ett normalt liv.. men det kommer endå vara pirrigt.

Men det är ju det jag önskar mest av allt.. Att få hem vår dotter.. Visa upp henne för hela världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lilypie Premature Baby tickers