4 januari 2011

Andra natten

Gårdagen var riktigt mysig, att ha vår lilla ängel hemma, bara sitta och titta på henne när hon sover. Njuta av att se det lilla mirakel vi skapat. En underbar känsla, känslan av att vara hemma.
Inatt va det dock inte lika underbart. Hon tycktes aldrig bli mätt, hon ville ha mer och mer! Och jag kan ju inte ge henne hur mycket som helst!!
Hon ska äta 50ml/gång och det räcker inte, iallafall inte på natten. Så jag gav henne lite extra, runt 15ml kanske. Men ändå gallskrek hon. Jag tycker inte att själva skriket är jobbigt, utan det är att inte veta orsaken!

Så från 02.50 till 05.30, hade jag en skrikande bebis och en sovande sambo, eller ja, halvt sovande iallafall.

Måste vara någon speciell grej karlar har, en grej som gör att dom inte vaknar av barnskrik?

Men efter många om och men och lite bök på det så somnade hon gott jämte mig. Och sov ända till 8.40 då älsklingen väcker oss.

Imorgon är det dags för återfärd till NEO för kontroll. Och jag hoppas ju att vi får åka hem igen efter det.
Blir det ingen ROP-undersökning så får vi det och om hon har gått upp i vikt som hon ska.

Så vi får väl hoppas på det bästa, det är ju så underbart skönt att vara hemma!! :)

Nej nu ska jag fixa mat till mini-linus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lilypie Premature Baby tickers