13 januari 2011

Nu är jag slapp!

Ni är så gulliga som är inne och kikar läget här och det måste vara en besvikelse att se att jag inte har uppdaterat.
Men nu ska ni få lite om vad som hänt de senaste dagarna.

I tisdags hade vi en enkel hemmadag, jag och Felicia och hon gav mig sovmorgon, ända till 11.30. Lilla snuttan!
Det var behövligt :)

Igår (onsdag) var vi på återbesök på NEO för ny vikt-och längdkoll. Hon vägde igår 2965g och va 46,5 lång.
Sen blev vi... håll i er.... UTSKRIVNA!!!!!

Så nu är det BVC som gäller och bara några enstaka besök på NEO för RS-vaccination. Hon ska ha den sprutan 1 gång i månaden under RS-säsongen.
Så gissa om vi är lyckliga föräldrar, nu är hon VÅR på riktigt. Inte inskrivna på något sjukhus eller liknande!!

Sen när hon skulle vara född, alltså om 11 dagar. Då kommer hon räknas om från 0 på NEO. Så fast hon är 3 månader så kommer hon vara 0. Men det är för att dom ska göra något som heter korrigerad ålder. *
Vi ska upp dit när hon är 5 månader, 10 månader och 18 månader. Och det är för att se hur snabbt hon hinner ifatt sina -3 månader.

Men vår tjej är stark, hon kommer komma ifatt snabbt! :)

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *

Igår fick jag springa in på apoteket och köpa Laktulos, lilla fisen är ju så hård i magen att hon inte får ut det.
Man skulle kunna säga att hon är förstoppad, men med lite hjälp av mig så får hon ut det. Men det ska inte behövas varenda gång. Så nu ska hon ha 1ml Laktulos/100ml mat.

Och inatt så bajsade hon 1 gång, alldeles själv!! WIIIIEE!
(När man får barn, så blir det största ämnet bajs, man blir lycklig för minsta lilla som kommer)

Och natten till idag har varit helt underbar! Hon fick nattmålet runt 00 och vaknade nästa gång 4.30 och somnade på en gång, vaknade sen kl 9. Så det har varit riktigt skönt att "få" sova.
en liten runda i vagnen har hon fått sig idag med. Ner till Willys för att köpa bl.a bröd och blöjor. Sen en BUSSRESA, hennes allra första BUSSRESA, gick till carlandravägen till "moster" Katrine och hennes små busungar. Där blev lite kaffe, prat och fotografering.

Nu är vi åter hemma och hon sover så gott så gott. Och jag tvättar.. i den mån man kan.
Snart kommer älsklingen hem och då blir det mat och mys!!

Hej på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lilypie Premature Baby tickers