11 januari 2011

Det blir segare och segare

Igår vart jag och Felicia på utflykt!! :)


Vi träffade Sara Sahlen med sina två trollungar och tog en fika på matkult. Efter det så kom Tessan med sin Casper och Sandra som väntar sitt första barn. Vi hade mycket trevligt och gick runt på maxi, lindex, kappahl och kika läget.

Jag köpte en ny flaska, en flaskborste, fil/nagelsax-kit, ny mopp och annat smått och gott som behövs.

Vi gick även inom Ö&B för att träffa Felicias farbror Micke och det var mycket uppskattat! :)


*   *   *   *   *   *   *   *   *


Jag vet inte vad det är som händer med Felicia, men hon blir segare och segare att natta, eller vad man nu kallar det även på dagarna. Hon äter var tredje timme i och med att hon fortfarande är liten. Men det tar typ 2-2½ timme för henne att somna. Jag vet att hon börjar bli en stor tjej nu och vill bara social, men man ser ju riktigt på henne hur trött hon är. Ni vet, hon blir lite småröd runt ögonen, flackar med blicken och orkar knappt hålla ögonen öppna. Men endå ska hon tvinga sig själv att vara vaken.

Det är ju inte så att hon ligger och skriker, men hon knorrar ordentligt både på nätterna och dagarna. Dagarna gör mig inget och egentligen inte nattetid heller, men man är ju sååå lagom pigg halv 4 på morgonen? Nej man är ju inte det, så  man känner ju att man vill "få det överstökat", tolka det rätt.


Jag ger henne mat :) Gosar lite extra så jag verkligen är säker på att hon somnat. Lägger ner henne i sängen och kryper själv ner och tar ett djupt andetag och lägger mig till rätta.

Det hinner inte gå 10 minuter innan det blir knorr och ev skrik från sängen. Vad är det med små barn och mammas säng? :)


Jag klagar inte på att ha henne hos mig, men jag är rädd att jag en natt rullar över henne?!



Lite tips på vad man kan göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lilypie Premature Baby tickers