2 januari 2011

Nytt år, nya friska tag!

Först av allt vill jag börja med att säga WOW, va många läsare jag har fått! Det tackar jag för!
Om det finns något som ni vill att jag ska skriva om så släng iväg en kommentar så kanske vi kan ordna det!

Vårt nyår spenderade vi på sjukhuset hos Felicia, och vi hade det så mysigt som vi kunde ha. När Felicia sov så passade vi på att ha lite "egentid" och det blev en mysig förlovning.
Vi firar hela 2 år min älskling och jag. Det känns som om det vore igår vi träffades, det har gått hur fort som helst.
Och Felicia har funnit i våra liv i 2 månader och det känns som om vi alltid haft henne. Hon är så självklar.

Nyårsnatten däremot, det var ju trevligt, men det vart inte så mycket sömn. Felicia skrek och bökade som aldrig förr och jag vet inte riktigt vad som är orsaken.
Men jag har iallafall fått min röst hört på NEO idag. Jag kan sitta och amma lillfisan upp mot 1-1½ timme och hon blir aldrig nöjd. Och en måltid ska ta 20-35 minuter OAVSETT mängd, det är vad jag har blivit tillsagd.
Så nu har vi börjat ge henne preNAN och det verkar hjälpa, hon somnar och hon är nöjd!

Inatt så vägrade hon ligga i sin säng så jag gjorde ett försök med att lägga henne hos mig, och det tog inte 2 sek, sen sov både hon och jag. Och jag tycker det är förvånansvärt att man har en undermedveten spärr om att man har en liten bredvid sig, för exakt den ställningen jag hade när jag somnade, den hade jag även när jag vaknade, men att jag hade ont i armen.. Men det mys jag hade med Felicia väger upp.

Och självklart skulle Linus va snabb med att ta fram kameran.







Nu har klockan även passerat 00 och det är den 2 januari. Det betyder att det är 22 dagar tills Felicia egentligen skulle vara född, så vi hoppas väl på att det är hemfärd denna veckan. Nu har läkarna pratat om att "vi snart får åka hem" sen långt innan jul. Jag börjar bli trött på att höra det nu, det känns som om vi aldrig kommer härifrån.
Nu vilken minut som helst så ska lillfisan ha mat igen, så det är väl likabra att jag avrundar här innan det blir gallskrik från henne. För när jag är klar med hennes matning så är det även nattedags för mig.

Godnatt på er allihopa & ha en god fortsättning på det nya året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lilypie Premature Baby tickers