16 februari 2011

♥Dag 10 - 10 låtar som får mig att känna mig på 10 olika sätt♥

  • Tori Amos - Bouncing off Clouds
    Får mina tankar att gå tillbaka till när jag precis hade träffat Linus, Känslan är svår att beskriva. Men varje gång jag hör den låten, så känner jag hur hela jag sprudlar av kärlek.
  • Albano Romina - Felicita
    Enligt mig, en låt med kraft i men samtidigt lugn. En låt som får mig att slappna av eller till och med få mig på städhumör.
  • Sator - This is my life
    Låten får mig att känna mig stark. Det är MITT liv!
  • Bruno Mars - Just the way you are
    Texten i denna låten är så fruktansvärt fin, och tyvärr är det ju så att många tjejer inte kan ta till sig komplimanger. Men jag tar åt mig av vart enda ord. Denna låten får mig att känna att jag duger som jag är!
  • CK - Kärleken
    Jag tycker att låten i sig är somrig och mysig. Men jag bara äälskar andra versen! Jag vet vilken lycka man känner precis i det ögonblick man får veta att man fått en son/dottter. Det lyckorus man känner.. det går inte förklara. Så när jag lyssnar på denna får jag åter samma rus som jag kände den dagen Felicia kom till oss.
  • Lady Gaga - Poker Face
    Låten får mig att gå tillbaka till vintern 2008 när jag träffade min underbara Linus. Jag minns att jag la till denna låten cirka 30 gånger på playlisten så att det var säkert att den skulle spelas när han kom hem till mig första gången. *pirr i magen*
  • Grönwalls - Kärlek på lasarett
    Jag är inget stort fan av dansband, har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Min mamma lyssnade/lyssnar mycket på dansband och har gjort det enda sen jag var liten och det har "skadat" mig. Så när jag lyssnar på Grönwalls, Vikingarna eller något annat dansband. Så ser jag tillbaka till min barndom när jag satt där i soffan och höll för öronen för att mamma lyssnade på musik. Idag kan jag skratta åt den, men det var inte kul då!
  • Kalinka Russian Techno Remix
    Får mig att tänka på hockeyn, där jag faktiskt träffade min Linus! Såå pirrigt.. Hockeypussen :)
  • Celine Dion - Its all comming back to me now
    En stark låt med mycket känsla. Ibland, beroende på humör, när jag lyssnar på denna så känner jag mig så kraftfull att jag tror att jag äger hela världen, men ibland så kan jag känna mig så lite och så meningslös.
  • Crash Test Dummies - Mmm Mmm Mmm Mmm
    Låten får mig att känna empati. Men jag tycker att jag redan är tillräckligt empatisk.
    Jag kan känna med människor. Jag klara inte av att skälla på mina bröder, för jag vet hur ont det gör att bli skälld på. Usch, jag kommer inte klara av att skälla på Felicia när hon blir större?

Det kanske inte skiljer sig så mycket av mina känslor mellan låtarna.. Men jag är ganska enformig av mig. Lyssnar gärna på samma musik länge! Sen har jag svårt att sätta ord på känslor. Men jag har iallafall gjort mitt bästa och hoppas att det finns någon där ute som förstår på ett ungefär iallafall vad jag menar!

Nu ska jag gå och lägga mig. Mycket imorgon vettni..
Först BM, sen BVC och sen tvätt kl 14. Och så ska jag smälla in en träff med Sandra & hennes Sam.. Hur ska detta gå?
Det löser sig nog, hon kanske till och med kan stanna så hon kan titta till lillan medan jag springer ner i tvätten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lilypie Premature Baby tickers