28 februari 2011

♥ Dag 15 - Mina drömmar ♥


Nämen jisses!

Jag har sååå många drömmar!

Förr var min stora dröm här i livet att bli mam
ma! Och det har jag nu blivit till en underbar och go dotter!!



Just nu är väl min dröm att hon ska förbli frisk och inte bli sjuk nu när allt har gått så bra, då hon är född 13 veckor för tidigt.

Bröllop.. Alla tjejer drömmer väl om sitt bröllop?
Men jag vet inte om jag vill.. eller jo! Jag vill.. men blir man någonsin redo?
Jag har två uppfattningar om bröllop!

Den första är:

Att gifta sig av kärlek verkar så underbart mysigt. Ett kärleksrus som heter duga!
Det är klart jag vill gifta mig. Det är ju MIN dag.. en dag då allt kretsar kring MIG, BRUDEN!!

Den andra är:

Vigselbeviset.. jag ser det som ett "ägarbevis".. Som att: Nu äger vi varann MOHAHAHA!

Av allt detta kan man ju bara läsa mellan raderna och se att jag inte är redo. Jag tycker att det är ett stort steg.
Nu när Linus och jag har ett gemensamt barn.. då tycker j
ag det bara skulle ställa till med besvär om vi skulle gifta oss. Och sen då, om vi vill gå skilda vägar.. ja då är det minst 6 månaders prövotid i och med att vi har barn.
Därav är det ju "lättare" att "bara" vara sambo och förlovade.. för vill vi gå skilda vägar.. då gör vi det! Och sedan komma överens om det där med varannan helg/vecka..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lilypie Premature Baby tickers