2 april 2011

Felicia har mer och mer vaken tid, hur underbart som helst!
Det enda som jag inte riktigt tycker om är att hon galer om man inte HELA tiden är där och leker med henne. Det gör jag gärna, fast inte en hel dag. Förstå mig rätt.

Men ibland så är det inte jag och Linus som får attack av hennes "skällande" utan det är då babygymmet! haha! Lilla snorpan, hon gurglar och skäller åt det stackars babygymmet som bara står där.

Hon har lärt sig väldans fort att slå på de hängande grejerna, vilket förvånade både mig och Linus då hennes egentliga ålder är 2 månader och 7 dagar.
Men bvc sa att hon är utvecklad kroppsligt (längd&vikt) som en 2 månaders bebis, men när det gäller motorik, leende, prat(gaga) så ligger hon långt fram för att vara prematur! Och det glädjer
mig att höra!

När hon föddes och man fick lite information om att ha ett prematurbarn. Då fick jag höra att hon kommer under de närmsta 18 månaderna ligger efter sina jämnåriga kompisar. Och det förstod jag ju, i och med att hon är född 3 månader förtidigt, så ligger hon 3 månader efter?

Nu ska jag inte mala på om att jag har världens bästa underbaraste mognaste prematurdotter.
Men förstå mig, jag hade inte räknat med att hon skulle göra sånna framsteg som hon nu hr gjort de senaste veckorna! Hon pratar förfullt och rullar från mage till rygg. Från rygg till mage har hon inte riktigt fått kläm på.

Hon jollrar som bara den och det riktiga skrattet är inte långt borta! Och när hon gör allt detta, det är som ett glädjerus i hela kroppen!

Att reagera på ljud gör hon med!
Hon sätter liksom känsla på det hon hör..
Ska försöka lägga upp film så får ni se!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lilypie Premature Baby tickers