1 maj 2011

Gravid utan vetskap?

Läste för en stund sedan på väninnan Katrines blogg att det är en 27 årig kvinna som åkte in akut för magsmärtor. Läkarna tog urinprov och det visade sig att hon var gravid och förlossning skulle ske nu!
Min(A) fråga FRÅGOR är nu.
Hur kan man egentligen undgå att FATTA att man är gravid?
Om hon nu trodde att det var tarmproblem? Varför inte kolla upp de problemen?
Och om det är återkommande dessutom? Regebundet?
Och hennes menstruation? Kom mensen som vanligt? Eller?

Och ryggsmärtan kan jag godkänna. Jag hade ont i ryggen men visste inte då att det var min förlossning som satt igång, men vem tror det är man är i vecka 27?

Hursomhelst, från det att dom fick beskedet att vara gravid, så tog det 2 timmar så föddes deras dotter.
Önskar dom all lycka i livet och att allt går bra!

2 kommentarer:

  1. När min mamma var 17 år gick hon till läkare för att få ppiller. Efter undersökning sade läkaren: Du behöver inga piller du är gravid, i sjätte månaden.
    Då vägde min mamma 46 kilo, var 167cm lång och hade haft regelbunden mens hela tiden, så joo det är möjligt.

    SvaraRadera
  2. Skrev jag någonstans att det är omöjligt? Det tycker inte jag iallafall? Däremot hade jag en massa frågeställningar. Jag misstror inte henne. Men jag vill veta HUR det är möjligt att vara ovetande om en graviditet.

    SvaraRadera

Lilypie Premature Baby tickers