1 juni 2011

Älskade Felicia!

Som jag skrev i tidigare inlägg så vaknade jag 8.20 av Felicia. Men inte vart hon hungrig, nej hon hade bajsat. Mammas flicka!
Snacka om en "mysig" morgonrutin?
Vi har ju börjat med Kvällsvälling nu, då hon sovit oroligt på nätterna och jag tycker att den maten vi har till henne är lite "blaskig". Och det känns som om den inte riktigt mättar henne.
Hon blir mätt för stunden, men blir hungrig igen efter 2-2½ timme. Och det tycker jag inte är OK!
Så nu får hon Godnatt-välling varje kväll och hon verkar sova väldigt bra på den och dessutom 1-2 timmar längre på morgonen, och det är skönt för hon behöver ju verkligen sin sömn.

Idag var vi på BVC med och körde vägning, kör ju tätare kontroller nu efter att Felicia var sjuk.
Förra veckan hade hon inte gått upp 1 gram från veckan innan vilket satte ett ! hos BVC, men hon har blivit mer aktiv, når sina fötter, sprattlar, pratar och har allmänt hålligång här hemma, värsta cirkusen.

Men idag, till min förvåning så väger hon hela 6420 gram, och är 63,5 cm lång!

Det är alltså en ökning med 400 gram och 1,5 cm på EN VECKA!

Jag älskar vår lilla prinsessa, hon gör min dag! Hon har förgyllt vårt liv, vad i hela fridens namn gjorde vi innan hon fanns??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lilypie Premature Baby tickers