1 juni 2011

Sovit underbart!

Idag är det 1a juni, med andra ord så är det SOMMAR. Härlig årstid, men ibland kan det bli föör varmt tycker jag.
Igår vart jag ju hos Katrine och vi var ute och gick en sväng. Och då tyckte jag det var väldans varmt.
Men så hade jag ju svarta byxor, svart linne och en SVART kofta på mig, så där finns ju förklaring till varför jag var varm.
Igår ikväll hade jag svårt att somna.
Felicia somnade redan 21.30 och det är ju inte ofta det händer.

Jag och Linus kollade Big Brother och sen kröp vi ner i sängen runt 23.10, han somnade på en gång. Men jag låg och vred och vände på mig. 23.44 fick jag nog och gick ut på balkongen för att ta en sista cigg.
Stod där i lugnan ro, njöt av tystnaden.
Inga bilar, inga fåglar, ingen rörelse alls!!!
Tyckte det luktade konstigt, typ som regn blandat med elektricitet?!
Brydde mig inte mer om det utan rökte klart och sen så kröp jag ner hos älsklingen igen.
Sen vaknade jag 6 imorse av att älsklingen väcker mig.
Vi bestämde oss igår, eller JAG bestämde mig igår att jag skulle gå upp och steka ägg (?)
Men så blev det inte, det blev äggröra. Sen kröp jag ner igen när Linus åkt till jobbet.

Inget märkvärdigt där inte eller hur?

Vaknade nästa gång 8.20 när Felicia vaknade. Kollade telefonen och då hade min lillbror skrivit till mig 01.01 inatt: - Jag antar att du är vaken, åskan är inte nådig!

VA?! Har det åskat inatt???????
Jag som sovit så gott! Jag är så himla åskrädd, så jag fattar inte, hur kunde jag sova igenom det?
Och tydligen så har det varit i Rödeby, Nättraby, Jämjö OCH Lyckeby, alltså flera oväder som mötts!
Jisses! Men känns skönt att veta att jag KAN sova igenom det. Hade jag vaknat så hade jag nog skitit ner mig, allvar!

Detta blir lite långt, avrundar här och skriver ett inlägg till istället ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lilypie Premature Baby tickers