21 februari 2012

Konsten att sluta bita på naglarna

Som alla mina nära och kära vet så har jag en stor last, nämligen så är jag en storbitare. Jag biter så fruktansvärt mycket på naglarna, äckligt jag vet! Men för alla dom som lider av samma sak, vet att man tänker inte på allt de där äckliga!

Ibland kunde jag bita så mycket att jag blödde och fick svullna fingertoppar. Och hittade jag ingen nagelflisa att bita på så var de nagelbanden som var utsatta.
Det gick så långt att min pojkvän numera kallar mig för stumpen, vilket inte är roligt.

Så för ungefär 20 dagar sedan, när han kallade mig stumpen, så blev jag så irriterad på allt så jag sa: - OK, jag slutar väl då!
Och jag tror att han misstänkte att det aldrig skulle gå..
Men hör och häpna, nu efter 20 dagar så har jag faktiskt inte bitit en enda gång. JAG HAR NAGLAR! :)

Fortfarande är de lillfinger på vänster hand och tummen på höger hand som är lite utsatta, men jag biter inte..

Nagelbanden är svårare...

Men de ska jag klara!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lilypie Premature Baby tickers