30 augusti 2010

Det är inte acceptabelt!!

Ligger hemma i min älskade varma sköna säng nu. Är helt slut efter denna dagen.
Upp 7.15 för att göra sig i ordning och bege sig ner till Tina på lite morgonkaffe för att sedan ta bussen in till stan för det efterlängtade besöket hos barnmorskan.
Gick väl hyfsat bra förutom att hon då som vanligt skulle påpeka rökningen. Jag vet att det inte är bra och jag har faktiskt varit duktig och dragit ner på de.

Men hon vippade ner glasögonen på nästippen och sa ; - Men Marica, det är inte acceptabelt. Spelar ingen roll hur din situation ser ut. Jag kan bara inte acceptera detta.

Mår man bra då, som blivande mamma? Jag fick känslan av att jag är helt värdelös.
Funderar starkt på att byta barnmorskemottagning. Känns lite konstigt att gå i stan när jag bor i Lyckeby.

Annars såg allt bra ut, hon hade fått journalen från UL och det var bra mängd fostervatten, alla organ såg bra ut, normala hjärtslag och fina foster-rörelser.

Blodtrycket låg på 135/87 och då är undertrycket lite högt, men det har varit ett problem hos mig sedan 2008 men hon sa att så länge det håller sig där så ska vi inte oroa oss.
Vi bokade in 2 nya tider för kontroll och för Glucos-belastningen. Och vi får se om jag går kvar i stan eller om jag byter till Lyckeby.

Annars blev det jobb efter BM och jag tog bussen hem till Tina igen vid 13.45. en snabbkaffe där innan Milla, Ida, Rebecka och jag skulle ner till mormor och käka middag.
Fisk, potatis och skagenröra-sås liknande blev det :) smaskens var det iallafall.
Nu är man hemkommen och är helt slut i rutan. Funderar på om jag ska ta och krypa ner, men jag vettefanken om jag kommer somna?

Mitt knä spökar med mig som aldrig förr och det känns som om knäskålen är lös liksom. Men det är väl förmodligen lite vätska under knäskålen eller något. Men det tjänar ingenting till att gå till läkaren för jag får inte käka de vanliga tabletterna de skriver ut; Voltaren, Diklofenak eller ngt annat skit.
Jag ska endast leva på Alvedom, och YEY, Alvedon tar verkligen inflammationer i knäleder? NOT!

Men det är bara att le och se glad ut! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lilypie Premature Baby tickers