2 november 2010

Hemfärd i sikte :)

Då var man hos Lillan i förmiddags och gav henne mat och medicin. Bytte även och körde en tvättning.
Mammas lilla stumpa. Hon äter nu 12 ml/gång. Vilket jag tycker är en bra ökning då hon låg på 5-6 bara häromdagen.
Läkaren berättade för mig innan att planen var att vi skulle åka hem imorgon, men vi får nog stanna till torsdag iallafall.
Hon ska ha smält undan all mat under 3 timmar, lagom till nästa mål. Men hon hade 1 ml kvar nu imorse. Det kanske låter lite, men det är ju mycket för vår lilla tjej.
Så nu ska vi kolla vid halv 3 hur mycket hon har smält undan och sen är de ny matning. Sen ytterligare en koll vid halv 6 och jag hoppas ju att hon smälter bort allt så vi kanske kan få åka hem imorgon eftermiddag.
Väntar även svar på röntgen-analysen. Men de skulle inte vara några problem där, bara att läkaren inte hade tillgång till de gamla bilderna så hon valde att skicka upp dom på analys för att jämföra och kolla efter evenutella förändingar. Men allt såg bra ut ialafall och hon sköter sig bra.

Nu for ambulansen förbi här i full fräs. Men sånt är livet när man bor mitt i Lunds Universitets sjukhus.
Men hemlängtan den finns fortfarande kvar, Dock känns det lite lättare nu när det är mitt i veckan och inte helg. Helgen har varit såå död här nere tycker jag.

Nej, nu ska jag göra mig klar för att gos lilla flisan :)

Hej på en stund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lilypie Premature Baby tickers