5 december 2010

Vår STORA tjej!

Jisses amalia!

Här var det ett tag sedan man var inne och skrev och ändå så har ni läsare varit inne ihopp om uppdatering! Förlåt förlåt!
Men det har faktiskt inte funnits någon tid till att blogga. Men nu ska jag iallafall ta mig några minuter för att köra en snabb uppdatering.
Vår lilla älskling går stadigt upp i vikt och väger numera 1760g och äter 40ml/mål och även ammas hon. Men då drar vi av lite grann från sondmatningen.
Idag flyttades hon över från kuvös till en värmesäng och det gillar hon verkligen!
Man ser verkligen hur hon myser varje gång man har lagt ner henne, men ändå är det allra bästa stället i mammas och pappas famn. Det är ju en självklarhet!
Inatt ska vi övernatta på sjukhuset, men sen blir det MAX 2 nätter till för mig hemma, sen får jag flytta upp till avdelningen tills vi blir utskrivna, för hon är jätte mammig på nätterna, eller ja, mammig och mammig vet jag inte om man ska säga, hon är tuttig.
Och det är ju faktiskt bara jag som kan erbjuda henne det, så mammig är väl rätt ord.
Jag är så stolt över vår lilla tjej! Jag är så stolt att jag nästan spricker!!!

Den veckan jag låg i Lund, då kändes allt så långt bort. man vågade knappt drömma att hon skulle komma över 1500g strecket, men nu ser man ju 2000g strecket framför sig. Och nu är det omöjligt att sluta titta på henne och sluta ta på henne. Hon är en bebis på riktigt nu.
Ser ut som en bebis, skriker som en bebis.

Hon är VÅR bebis!

Nu ska det bli lite söndagsmys med älsklingen innan det är dags att sova.
Man vet ju aldrig ifall personalen kommer och väcker mig inatt för att lillan är mammig.
Sleep tight!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lilypie Premature Baby tickers