9 februari 2011

♥Dag 04 - Mina syskon♥

Jag har 5 halvsyskon.
3 systrar och 2 bröder.
Marit - född 90, pluggar i växjö. Träffades för första gången för 10 år sen. Har inte så bra kontakt, hon har mycket med skola och jobb, vilket påfrestat henne psykiskt. Men vi har bestämt att vi ska ta det i vår takt. Men när vi väl har pratat så finns det inget stopp :)

Robert (Robban) - född 92, pluggar IV-verkstad. Vi har inte alltid varit vänner, men det är väl typiskt syskon?
Viktoria - född 92, en mycket kreativ tjej som tycker om att pyssla med allt från kläddesigner till att skapa egna tavlor. Har inte haft så mycket kontakt.

Rasmus - född 94, pluggar 1a året på BF-programmet. Vi har aldrig någonsin bråkat. Och det har lixom varit något speciellt med honom. Han föddes i vecka 29 och var inte stor när han kom.
Minns att jag klädde ut honom till tjej och skickade ut honom för att han skulle leka.
Sanne - född 94, ärligt, så vet jag inte så mycket om Sanne.. Vi pratar nästan aldrig.
______________________________________________________
Jag har vuxit upp med Robban och Rasmus och vi har för det mesta alltid kommit överens.
Marit, Viktoria och Sanne kom in i mitt liv när jag var 11 år.
Vi har träffats ett par gånger. Men "bara" för att man är syskon behöver man ju inte träffas regelbundet eller heller prata i telefon?
Jag vet att dom finns, och dom vet att jag finns. Jag tycker det räcker, tillsvidare iallafall.






1 kommentar:

  1. Det har du alldeles rätt i gumman! Bara för att man är syskon så behöver man inte prata eller träffas regelbundet!

    Min ena syster som bor i Eskilstuna, hon är sur på mig för att hon inte fick bli fadder till Rasmus. Men vem vill ha en fadder till sitt barn som tyckte att man skulle göra abort?

    Lots of Love! <3<3<3<3

    SvaraRadera

Lilypie Premature Baby tickers